2 juli 2011

för att göra historien lite kortare.

ja, allt började med att jag gick på ridskola för 6 år sedan, asså har jag inte alls ridit länge igentligen! jag hoppade in i en liten grupp där vi mest red ut på små schettisar! inte alls så kul tyckte jag så jag slutade rida för ett litet tag, sedan började jag rida i ett försäljningstall, när jag började rida där så kunde jag lixom grunderna, skritt,trav och galopp, jag kännde inte riktigt ägarna utan började rida där mest på skoj, jag red en C ponny som hette Special (även kallad peppe) , jag red han i ca 2-3 år iallafall vad jag kommer ihåg! jag red även andra ponnysar, tex de som jag verkligen gillade var, Miss Holland, Sunshine, Boyen (tror jag han hette) och Sweet Marie! om man googlar på sweet marie kan man se att hon har gått SM i fältävlan med sin nya ägare! KUL! :) i vilket fall som hellst så fortsatte jag rida Peppe och det började med att jag små hoppade lite clerounder och sedan gick ut på lokalt, kan ju säga att det kom lite tårar då och då för det gick inte alltid jätte bra, dock var jag så liten så jag kommer inte riktigt ihåg alla detaljer, hehe.
Sedan började jag rida en liten tjock B ponny vid namn birk som jag tävlade/tränade in lite gymkhana på, haha! han var seeeeg inne på banan och ute var han som en liten kanon kula!

slutade efter ett tag rida honnom för vi trivdes inte så bra ihop och det blev lite konflikter med ägren! Så jag började rida lilla beeke, detta var nu i sommras 3 år sedan.. vi började lära känna varnadra och hon var helt ur kondition så jag skrittade i 2 veckor och sedan började jag trava lite försiktigt osv, jag hopptävlade henne lite granna och det gick toppen, finaste prinsessan! sedan startade jag min första individuella SM tävling på henne där vi slutade 2 i B finalen, kommer ihåg att jag var jätte nöjd! sedan startade jag par SM med henne och där slutade vi 5:a i A finalen! sedan rullade allt på och vi kom upp till svart/vita laget i gymkhanan, asså det bästa laget innom landvetter, där tränade vi och tävlade, vi åkte t.o.m. med det laget till Danmark och tälade, sista året på henne tävlade jag alla tävlingar som gick, min näst sista tävling på henne var PAR SM 2010! där jag och erika hansen skrattade till oss segern, den tävlingen var sjukt rolig och vi blev SM vinnare! känslan är obeskrivlig! sedan förra vinter 2010, så blev jag och beeke antagna till landslaget, vi gjorde 4 tränigar och kom med! dock kan jag ju säga att jag var alldeles för stor där och fick lov att byta häst till verona, ( här kommer verona in i bilden)

efter lag sm 2010, så började jag rida en stor C ponny vid namn Verona, det var samma ägare som till beeke, nathalie ericson hette hon, hon hade tävlat klart på henne och jag fick äran att börja rida henne, det gick faktiskt ganska bra! vi tävlade några tävlingar men dock så fick vi reda på lite innan beekes bortgång att hon var blind, hon hade redan starr på ena ögat och nu hade hon fått det på andra med, så 3 dagar efter beekes bort gång så försvann verona oxå.. så 2011's år blev en tuff start,

nu hoppade jag över ganska många ponnysar som jag har ridit genom åren som har gått, men detta tyckte jag var det viktigaste,

REST IN PEACE VERONA OCH BEEKE, jag kommer alltid att älska er, / eran linn

hoppas du förstod lite nu då annie! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar